miercuri, 12 februarie 2014

Recenzie: Sacrificiul (Eve #2) de Anna Carey


Introducere:

Once, este cartea 2 din seria Eve, scrisă de către Anna Carey. Romanul a fost publicat în anul 2012 Cartea a fost adusă în România prin intermediul editurii Leda în acelaşi an, sub numele de Sacrificiul.



  Sinopsis

Iubire, aventura si sacrificiu intr-o lume devastata.
Pentru prima oara de cand a evadat de la Scoala, Eve si-a gasit pacea.
Locuieste in Califia, un paradis pentru femei, la adapost de soarta ingrozitoare care le asteapta pe orfanele Noii Americi. Dar siguranta ei are un pret: a fost obligata sa-l abandoneze pe Caleb, singur si ranit, la portile orasului. Cand aude ca acesta se afla in pericol, incearca sa-l salveze, insa e prinsa si dusa in Orasul de Nisip, capitala Noii Americi.
Captiva intre zidurile Orasului, Eve descopera un secret cumplit despre trecutul ei si e fortata sa se confrunte cu o cruda realitate. Afland ca iubitul ei este in viata, ea incearca sa evadeze pentru a fi impreuna - insa consecintele ar putea fi tragice. Si atunci, trebuie sa faca o alegere disperata, altminteri risca sa-l piarda pe Caleb pentru totdeauna.
Naratiunea antrenanta, povestea romantica si finalul tulburator.
Sunt tot atatea motive pentru cititori sa astepte cu nerabdare urmatorul volum al seriei!
MAI 



 Pacea pare să se fi aşternut  în sfârşit în lumea lui Eve. Când ajunge la Califa, pare aperent foarte bine primită de către fostele evadate din şcoli. În cartea a doua, Arden ajunge şi ea în Califa, după ce în cartea precedentă Eve, este nevoită să o lase în urmă pentru a fugi. 
Când află că iubitul ei, Caleb ar putea fi în pericol, Eve se gândeşte la ceea ce este mai rău şi fuge din Califa, împreună cu Arden pentru a-l găsi.
Cartea este mai alertă decât primul volum, iar Eve are parte de evoluție frumoasă.



Părerea mea:

Vă amintiţi că atunci când am făcut recenzia la  prima carte din această serie,  am spus că sunt aproape sigură că Anna Carey a păstrat aşi în mânecă pentru celelalte două cărţi? E bine... Această carte mi-a dovedit că bănuiala mea era un adevăr deplin. Deci, am avut dreptate. Mă aşteptam că această carte să fie bună, încă de când am citit descrierea de pe copertă din spate, deşi am citit alte recenzii la această carte, ce au catalogat-o drept slabă şi îmi amintesc, că am găsit doar vreo două recenzii care spuneau că e o carte bună.
Cartea asta mie mi s-a părut una perfectă.  A fost mai bună decât mă aşteptam, cu mult mai captivantă decât prima. Finalul ei a fost cutremurător. Dacă finalul cărţii trecute m-a făcut să vreau să plâng, finalul cărţii ăsteia mi-a născut lacrimi în colţurile ochiilor. Mi-a plăcut cu mult mai mult decât credeam şi m-a făcut să aştept cu nerăbdare cartea a treia în limba Română.  O recomand din toată inima, chiar şi celor care nu au citit primul volum, căci cartea reaminteşte cu precizie acţiunile din prima. 
* * * * 

Comparaţie: 

 Spre deosebire de primul roman eroina a  evoluat frumos, s-a maturizat şi este mult mai curajoasă în a lua decizii. Acum este convinsă că iubirea există, şi că trecutul ei de la şcoala a fost o minciună. Le urăşte pe profesoarele care au minţit legat de iubire şi băieţi/bărbaţi, îi este loială lui Caleb. Devenind o adevărată luptătoare.


Citat:

”Ochii mi se umpleau de lacrimi. Iată-ne aici, la kilometri distanță de buncăr, de Califia, și încă nu exista niciun loc pentru noi doi. Alergam dintr-o lume într-alta, el în a mea, eu în a lui, dar nu reușeam niciodată să fim cu adevărat împreună în niciuna dintre ele.”

Nota pe care i-o acord cărţii: 9/10






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu