marți, 21 ianuarie 2014

Recenzie: Iubiri de altădată de Elizabeth Noble.

„Iubiri de altădată” romanul de dragoste a lui Elizabeth Noble
A  debutat în anul 2010 în Marea Britanie sub numele de: The Way We Were” şi a fost publicată în România la editura Lira/Litera în anul 2012. Cartea este disponibilă aici

DESCRIERE

Susannah si Rob au avut o relatie tumultuoasa in adolescenta, insa totul s-a terminat si fiecare si-a urmat propriul drum. Dupa 20 de ani, nici unul dintre ei nu e fericit. Susannah e prinsa in capcana unei relatii aparent lipsite de afectiune cu Douglas. Barbatul nu are decat reprosuri la adresa ei si incearca sa o instraineze de familie. Dupa despartire, Rob s-a inrolat in armata ca sa uite durerea. Intalnirea lor la o nunta le aduce aminte de vremurile bune, iar Susannah incepe sa se intrebe ce ar fi fost daca ar fi facut alta alegere. Intre timp, cei doi incep sa tina legatura ca niste prieteni vechi. Dar oare nu este mai mult de atat? Vor reusi sa profite de o a doua sansa si sa fie fericiti ? Sau ea va accepta cererea in casatorie a lui Douglas?
Elizabeth Noble s-a nascut in Marea Britanie si este autoarea a sapte romane care au ajuns in Top 10 al bestsellerurilor intocmit de ziarul Sunday Times.

Părerea mea

Pot să spun cu sinceritate că am fost fascinată de această carte şi mi-a făcut o deosebită plăcere s-o citesc. Mi-au plăcut întotdeauna romanele care au la baza iubiri regăsite. Am mai citit tipul asta de romane de dragoste şi deşi mi s-a părut că cartea ar semăna puţin cu The Notebook a lui Nicholas Sparks, cartea mi s-a părut extrem de captivantă. Mi s-a părut atât de atractivă, încât am ajuns una cu Sussanah, personajul principal feminin  din carte, am ajuns să trăiesc fiecare moment alături de ea, fie că era bun, sau rău.

Carte este un fel The Notebook, despre o iubire care depășește multe obstacole.
Sussanah şi Rob se cunosc în adolescenţă, prin intermediul şcolii, ei fiind colegi de clasă.  Devin atraşi unul de altul încă de la primele contacte vizuale.
La un eveniment al oraşului ajung să se ţină de mână, din acea clipă devin nedespărţiţi. Amândoi sunt începători în iubire, Rob este primul iubit a lui Susannah, iar Susannah la rândul său este prima iubită a lu Rob.  Încep o relaţie băzată pe dragoste, care durează căţiva ani.

Ce mi-a plăcut:

1. faptul că această carte a scos în evidenţă puterea iubirii.
2. Personajele:
Rob romantic, pasional şi curajos. Avea acel ceva pe care toate fetele sau femeile îl doresc la perechea lor de sex opus.
Susnnah: o romantica încurabilă, care l-a iubit şi dorit cu aceaşi intesitate pe Rob până în uiltimul moment.
Amelia (mână dreaptă a lui Sussie încă din copilărie) Puternică, curăjoasă şi mai mereu hotarâtă. Ea o completa, aproape mereu pe Susie, fortificându-i de cele mai multe ori prietenei sale fragilitatea, oferindu-i lui Susannah mereu câte un sfat,care o facea să vadă adevărul ieşit la lumină şi îi dădea curajul de a merge înainte.

Ce nu mi-a plăcut: Hmm... Greu de spus, căci nu pot spune că există lucruri ce mi-au displăcut. Intr-adevăr mi-ar fi plăcut ca acest roman să aibă finalul pe care l-am aşteptat, dar... dacă stau bine să mă gândesc, nici acela nu mi-a displăcut în total, pentru că a făcut această carte să pară diferită de toate celelalte cărţi de dragoste pe care le-am citit până acum.

Autor : Elizabeth Noble mi s-a părut o scriitoare cu experienţă. Mi-a plăcut că a scris cartea din prespectiva autorului, mi-a plăcut cum a descris scenele intime dintre protagonişti, trezindu-i cititorului emoţii. În ciuda scenelor intime detaliate, Elizabeth nu a trasformat cartea într-una erotică. A păstrat în ea drama, maturitatea şi esenţa iubirii adevărate, ceea ce i-a permis să realizeze un mix perfect între iubirea pură şi cea pasională, felul în care m-a capturat în lumea personajelor, dar şi sensibilitatea şi maturitatea cu care a tratat cartea de la început până la sfârşit.

Ea s-a născut în marea britanie şi este autoarea a şapte romane, care au ajuns în topul bestselleurilor întocnit de Sunday Times.

Comparaţii autor şi carte: În comparaţie cu Beth Kendrick (Autoarea „Greşeli din dragoste”) Elizabeth Noble, mi-a părut mult mai talentată decât Beth, care cred că e un scriitor slab. „Iubiri de altădată” e o lucrare mult mai magnetică decât cea a lui Beth, care a fost cea mai slabă carte de dragoste pe care am citit-o şi o puteam citi..

În concluzie: Pot să spun că finalui cărţi este neaşteptat pentru toată lumea, poate lipi cititorul de carte magnetizându-l cu uşurinţă chiar şi la ultima frază, finalul poate fi şi dezamăgitor pentru unii dintre noi, dar şi încântător pentru cei pe care deja finalurile fericite din cărţi îi plictisesc.  Într-o altă ordine de idei, închid prin a va spune că această carte merită citita, va fi o adevărată încântare pentru cei care iubesc romanele de dragoste.