duminică, 24 noiembrie 2013

Recenzie: Greşeli Din Dragoste de Beth Kendrick

Greşeli din dragoste, este romanul de debut al lui Beth Kendrick, publicat  în anul 2004 şi premiat cu Golden Heart al Romance Wrriters of America.
Romanul  a fost publicat în România în anul 2008 în editura Lira\Litera
Puteti comanda cartea aici

Am savurat această carte romantică cu mult înteres, fix atunci când a apărut în promoţie anul acesta, împreună cu revista: ” Libertatea pentru femei.” Am citit romanul asta în speranţa că mă vă captiva de la o pagină la alta, sau cel puţin de la un capitol la celalalt. Deşi cartea a fost premiată în acelaşi an în care a fost publicată, pe mine nu m-a fascinat mai deloc. Este o lectura uşoară, şi întersantă, dar nu genială. Se vede că acest roman a fost prima experienţă a autorei, acesta a fost primul dintre romanele ei publicate aici în ţara noastră şi cam până acum, eu ştiu că este şi singurul roman al ei adus în România. Judecând după această carte, trebuie să spun că ea nu mi s-a părut o scriitoare remarcabilă, nu cred că şi-a scos în evidenţă talentul, nu am văzut  nimic ieşit din comun în ceea ce a scris. Doresc să menţionez, faptul că în această carte nu m-am ataşat îndeosebi de niciunul dintre personaje, doar o mică parte din acţiunea ei m-a ţinut cu ea în mână.

Are la bază o poveste de dragoste complicată dintre doua personaje dificile, pe alocuri speriate şi nehotărâte.

Faith Geary este o tânără din Minesotta, care la vârsta de 18 ani este cerută în căsătorie de catrre iubitul său, Flynn Patrick. După toate acestea, Faith se sperie şi fuge în Italia, cu un muzician care cântă la bas.

După zece ani, Faith este chemată acasă în oraşul natal, pentru a-şi ajuta sora care a fost părăsită de soţul ei, Bob în favoarea altei femei. La al doilea divorţ, Skye află că  afacerea ei este  în pragul falimentului. Faith este contactă telefonic de către fostul ei iubit, care o informează că sora sa este însărcinată cu fostul soţ care acum a lăsat-o baltă.

Flynn face parte dintre angajaţii din barul lui Skye. Când Faith se întoarce acasă, descoperă un cu totul alt Flynn, faţă de cel care i-a fost iubit cu mulţi ani în urmă. Când Fynn o revede pe Faith,decide s-o trateze cu indiferentă, drept urmare a umilinţei pe care a simţit-o cu zece ani în urmă când ea l-a părăsit.
Indiferenţa lui Flynn devine totodată o mască cu care el reuşeşte să-şi ascundă sentimentele pe care încă le mai are şi-n prezent pentru Faith.
Flynn, nu vrea deloc să fie cooperant cu ea, motiv pentru care Faith se hotăreşte să-l recucerească.
Nu vă voi spune dacă personajul feminin din carte vă reuşii să facă asta, pentru că nu vreau să stric farmecul.

Mi-a plăcut: faptul că această carte se eclipsează pe importanţa comunicării în cuplu, şi că ne aminteşte că trebuie să tratăm acest detaliu cu mult mai multă grijă, mi-a płăcut de prietena lui Faith, care le-a fost şi dădacă fetelor în copilărie. Mi s-a părut cu capul pe umeri şi cu picioarele pe pământ, fiind foarte realistă. Spre ruşinea mea nu-i mai stiu numele personajului, însă mi-a plăcut cum a sfătuit-o pe Faith de-a lungul acestor întâmplări complicate. Când veţi deschide cartea o să gâsiţi un citat, care sună aşa: ” Singurul mod prin care poţi arătă că ştii să pierzi e să pierzi.” – Ernie Banks. Mi-a plăcut şi acest citat, fiindcă mi s-a părut că se imbină foarte bine cu aproape întregul roman, cred că mai poate fi şi foarte adevărat.

Ce nu mi-a płăcut:  Mi s-au părut cam plictisitoare vieţiile personajelor, deoarece îmi păreau nişte vieţi mult prea obişnuite.

Aş fi sugerat ca cel puţin viată personajelor principale să fie mai complicată, de exemplu romanul ar fi fost mult mai intersant, dacă Faith ar fi făcut un copil, cu basistul cu care a fugit atunci, sau dacă ea l-ar fi găsit pe Flynn prizonier într-o relaţie, sau într-o căsătorie care să nu mai  funcţioneze de ceva vreme.

În concluzie: Acest roman mi s-a părut o lectură totuşi drăguţă şi plăcută, un roman potrivit pentru serile de vara, sau primăvară. Uşor plictisitor.
 O poveste simplă, cu câteva întâmplări care eu cred că se pot petrece oricărui cuplu cu probleme de comunicare. Poate fi devorat atunci când te plictiseşti, sau în cazul care eşti stresat.  Nu cred că ar deteriora mintea şi sufletul nimănui dacă l-ar citii, plus că-n ciuda faptului că vieţiile personajelor din carte sunt monotone,  cartea reuşeşte să relaxeze o persoană cu încărcată de stres şi  să te ţină un pic cu sufletul la gură. La un moment dat, chiar te va face să-ţi pui întrebarea : ”Oare Faith şi Flynn vor rămâne impreună, până  la urmă?”
Deci... în cele din urmă: îl  recomand cu drag pentru o duminică calmă.